هنر نقاشی روی دیوار


از همه چیز از همه جا

گلچینی ازموضوعات وتصاویر گوناگون ازهمه چیز و همه جای جهان

   

 

   هنر نقاشی  روی  دیوار

 



شما یاران همیشگی وبلاگ " از همه چیز از همه جا" تاکنون در این وبلاگ مطالبی را در باره هنر نقاشی روی زمین، نقاشی درسطح خیابانها و اخیرآ" حتی نقاشی در زیر آب را دیده اید ، اما امروز مطلب وتصاویری گوناگونی از نقاشی روی دیوار یا نقاشیهای دیواری را که هنری رایج دراکثر کشورهای جهان است ، تقدیم حضور شما خوبان می کنم.

 
نخستین تصاویر نقاشیهای دیواری را از "نیکیتا نومرز" Nikita-Nomerz هنرمند روسی آغاز می کنم:

 



 

همانطورکه در تصاویر بالامی بینید" نومرز" روی دیوارهای معمولی ساختمانها که هیچکس به آنها توجه نمی کرد، کارهنری خلاقانه انجام داده که روزانه شمار زیادی از رهگذران از دیدن نقاشیهای دیواری او لذت می برند.

 



 این هنرمند روسی  مدعی است که به قدری در این هنرخود تبحر دارد که هریک از این نقاشیهای دیواری را (بستگی به حجم و اندازه آنها )می تواند تنها در کمتر از یک ساعت نقاشی کند. 

 



 "
نومرز" اکثر نقاشیهای خودرا روی دیوارهای ساختمانهای قدیمی می کشد و همانطور که می بینید،این دیوار ها را به تابلوهای هنری زیبا وجذاب تبدیل می کند:


 

 

 

"نیکیتا نومرز" در شهر " نوگورد" روسیه زندگی می کند ،اما در سرتاسر روسیه می توان این نقاشیهای زیبای او را مشاهده کرد:

 

 

 

 

 


 

اکنون به سراغ یک هنرمند ایتالیایی یعنی خانم " آلیس پاسکوینی"  Alice Pasquini می رویم. همانطور که در تصاویر می بینیم بیشتر نقاشیهای این هنرمند درباره زنان است.
 وی این نقاشیهای را در اکثر کشورهای اروپایی کشیده است:

 




 

 

 

 

 

سومین هنرمند یک نقاش مشهور اسپانیایی به نامsam3 است که تصاویری از نقاشیهای اورا بردیوارهای مادرید ولیسبون در زیر می بینید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  چهارمین هنرمند SmugOne نام دارد که یک نقاش اسکاتلندی است . این هنرمند به منزوی بودن و دوری جستن از گفتگو با هرگونه رسانه ای شهرت دارد. کارهای اور را در زیر می بینید:

 




 

 

 

 

 

 

پنجمین هنرمند El Mac نام دارد. یک نقاش آمریکایی است. او در بیش از 15 کشور جهان از جمله مکزیک و دانمارک و سوئد نقاشیهای دیواری زیبایی کشیده است که چند نمونه از آنها را در تصاویر زیر می بینید:

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

از امریکا به فرانسه می رویم و نقاشیهای دیواری یک هنرمند فرانسوی به نام جی آر JR  را باهم می بینیم:




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این هم نقاشیهای دیواری در شهر سانتیاگو پایتخت شیلی:


 


 

  درپایان این مطلب این گفته " یوهان گوته" شاعر، نویسنده وحکیم آلمانی به یادم آمد که می گوید: "شما می توانید زیبایی را حتی در سنگی که به عنوان مانعی بر سر راه شما قرار می گیرد ، بوجود آورید"  .

منابع : www.telegraph.co.uk/culture/culturepicturegalleries/9086702/The-Living-Wall-Russian-street-artist-Nikita-Nomerz-turns-derelict-buildings-into-faces.html

          www.flickr.com/photos/nomerz/

            jr-art.net/      

         live11.ted.com/talks/lang/ar/jr_s_ted_prize_wish_use_art_to_turn_the_world_inside_out.html

            mac-arte.blogspot.com/  

             

      

 


نظرات شما عزیزان:

1
ساعت11:50---18 فروردين 1391
سلام حالتون خوبه این پیام امروز تو وبلاگم اومد منم بهش عمل کردم.. بخونش این پیام مال من نیست ولی بخونش: تو رو به امام زمان قسم می دم این پیام رو بخون.دختری از خوزستانم که پزشکان از علاجم نا امید شدند.شبی خواب حضرت زینب (س)را دیدم در گلوم اب ریخت شفا پیدا کردم ازم خواست اینو به بیستنفر بگم. این پیام به دست کارمندی افتاد اتقاد نداشت کارشو از دست داد.مرد دیگری اعتقاد داشت 20 میلیون به دست اورد. به دست کس دیگری رسید عمل نکرد پسرشو را ازدست داد.اگه به حضرت زینب اعتقاد داری این پیامو واسه 20 نفر بفرست............ 20 روز دیگه منتظر معجزه باش



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در جمعه 18 فروردين 1391برچسب:,ساعت 1:4 توسط حامد سایری|


قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت